Materiały reklamowe dla przychodni lekarskich muszą spełniać wiele wymagań. Powinny promować daną placówkę służby zdrowia, ale dobrze jest również, aby zapewniały edukację i rozrywkę. Pacjent oczekujący na konsultację lekarską – niezależnie, czy jest nim dorosły, czy dziecko, na ogół potrzebuje czegoś, co pozwoli mu na chwilę odwrócić uwagę od problemu zdrowotnego, z którym tu przyszedł, oraz zająć czymś myśli. Dedykowane materiały i gadżety znakomicie się do tego nadają. Ale są przydatne również w samym gabinecie lekarskim – jako nośnik informacji i promocji.
Artykuły reklamowe do poczekalni w prywatnej przychodni lekarskiej
To, jakie artykuły reklamowe zostaną udostępnione pacjentom w poczekalni, zależy w znacznej mierze od specjalizacji gabinetu. Jeśli do czynienia mamy z przychodnią dla dzieci, niezwykle ważne jest, aby zorganizowany był tam dla nich specjalny kącik, wyposażony gadżety zajmujące ich uwagę. Do tego celu znakomicie będą się nadawać kolorowanki, bloki listowe używane do rysowania, puzzle, układanki czy książeczki o tematyce zdrowotnej. Oczywiście zestaw kolorowych długopisów, flamastrów czy kredek, też bardzo się przyda. Jeśli będą dodatkowo miały formę medycznych narzędzi (strzykawka, termometr), uatrakcyjnią dzieciom okres oczekiwania na spotkanie z lekarzem.
Dla pacjentów dorosłych o wiele lepiej sprawdzą się materiały informacyjne z ciekawą treścią i atrakcyjną formą. Dzięki nim będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat profilaktyki zdrowotnej, ważnych badań, zdrowego stylu życia czy dostępnych na rynku suplementów diety.
Materiały dedykowane do użytku w gabinecie lekarskim
W gabinetach lekarskich najlepiej sprawdzą się różnego rodzaju notatniki, bloczki, albo karteczki samoprzylepne. Lekarz może zapisać na nich zalecenia i dawkowanie leków, przekazując przy okazji dane kontaktowe do swojej przychodni, albo informacje o farmaceutykach. Bardzo praktycznym rozwiązaniem mogą być również książeczki służące do zapisywania pomiarów ciśnienia krwi, poziomu cukru, czy kalendarze szczepień.
Jeśli mamy do czynienia z małymi pacjentami, to ogromną popularnością cieszą się naklejki np. dzielny pacjent, małe zabawki promujące dbanie o zdrowie (np. przypominające o myciu zębów, noszeniu czapki lub piciu wody), czy słodycze bez cukru, ale za to zawierające witaminy.
Gabinet lekarski to również miejsce, gdzie pacjent otrzymać może materiały edukacyjne w formie ulotek lub broszur, które nauczą go, jakie ćwiczenia wykonywać, aby zachować zdrowy kręgosłup, czy czego nie należy jeść w przypadku insulinooporności.
Niezależnie na jakie materiały reklamowe zdecyduje się przychodnia lekarska, ważne jest, aby były dopasowane do grupy docelowej: dzieci, młodzieży, osób w średnim lub podeszłym wieku, czytelne, prawidłowe pod względem merytorycznym oraz trwałe i atrakcyjne wizualnie.