Notes to popularny gadżet reklamowy. Można podarować go klientowi z każdej branży, oferuje wiele możliwości znakowania, jest użyteczny i praktyczny. Jeśli zostanie wykonany z materiałów ekologicznych, podkreśla dbałość reklamującej się za jego pośrednictwem firmy o środowisko naturalne. Jest to artykuł budzący pozytywne skojarzenia, ponieważ ochrona środowiska jest dziś priorytetem zarówno dla firm oferujących produkty i usługi, jak i dla ich odbiorców. Warto wybierając nośnik informacji o swoim przedsiębiorstwie postawić na ekologiczne notesy z nadrukiem, przyjazne dla środowiska i świadczące o tym, że stawia ono na zrównoważony rozwój.
Z czego i jak powinny być wykonane notesy ekologiczne?
Każdy z pewnością domyśla się, czego notesy ekologiczne z nadrukiem przyjazne dla środowiska zawierać nie powinny: elementów nienadających się do recyclingu, lub takich, których proces samoistnej degradacji trwać może dziesiątki lub setki lat. Podstawą ich składu powinny być materiały pozyskane wyłącznie z surowców wtórnych. Wnętrze takiego notesu powinien stanowić papier makulaturowy, najlepiej nie bielony, natomiast okładkę może stanowić tektura lita lub kaszerowana, wykonana z papierów makulaturowych. Warto przy okazji potwierdzić legalność ich pochodzenia certyfikatem FSC.
Ważne jest również łączenie kartek. Aby uniknąć obciążających środowisko elementów, można je ze sobą kleić, a szycie wykonać naturalną nicią, bez użycia np. metalowych zszywek, plastikowych lub metalowych spirali. Ich odzysk i przekazanie do ponownego przetworzenia po wykorzystaniu notesu są w praktyce niemożliwe. Dobrym rozwiązaniem są też notesy biurkowe, w których kartki nie są łączone wcale, lecz umieszcza się je na podstawce lub w pudełku z takich materiałów jak karton, drewno, korek, lub w trwałym zasobniku wielokrotnego użytku, który przez lata może być uzupełniany papierowymi wkładami.
Koniecznie też zadbać należy, aby nadruki na tego typu notesach, takie jak logo, dane teleadresowe, informacje o asortymencie czy misja firmy, nie były wykonane za pomocą szkodliwych dla środowiska farb, zawierających metale ciężkie lub oleje mineralne. Oprócz typowych dla gadżetów reklamowych danych można na takim notesie umieścić informację o tym, że dbałość o środowisko jest misją używającej go firmy.
Aby zadbać o zrównoważony rozwój w całym procesie produkcji i dostawy, notesy ekologiczne z nadrukiem przyjazne dla środowiska nie powinny być pakowane np. w folię lub inne nieekologiczne materiały opakowaniowe. Najlepszym wyborem będzie papier, kartonowe pudło lub, w np. w przypadku jeśli notes jest elementem zestawu upominkowego – torba z naturalnej tkaniny.
W jakich branżach notesy ekologiczne sprawdzą się najlepiej?
Ten rodzaj gadżetu reklamowego można zastosować w każdej branży. Dbałość o środowisko powinna być dziś tematem nr 1 dla nas wszystkich. Ale dla przedsiębiorstw, które wykorzystują w swojej działalności papier, tekturę bądź ich pochodne, oraz tych, które działają w szeroko pojętej branży ekologicznej, notesy ekologiczne z nadrukiem przyjazne dla środowiska będą dowodem na to, że działają one z poszanowaniem zrównoważonego rozwoju. Należą do nich np.
- wszelkiego rodzaju urzędy i instytucje związane z ochroną środowiska – zdecydowanie warto, aby w tym przypadku przykład szedł z góry,
- szeroko pojęta branża rolnicza i ogrodnicza,
- firmy produkujące opakowania,
- producenci papierowych artykułów higienicznych,
- firmy zajmujące się recyclingiem,
- przedsiębiorstwa z branży OZE,
- producenci i sprzedawcy materiałów biurowych.
Ekologiczny notes to gadżet, który sprawdzi się w wielu sytuacjach. Można stosować go we własnej firmie, przekazywać klientom i dostawcom, używać na stoiskach firmowych, w czasie targów lub konferencji. Zawsze będzie świadczył o tym, że firma, której logo się na nim znajduje, dba o środowisko naturalne.