Hurtownie i sklepy stacjonarne i internetowe zaopatrujące rolników potrzebują gadżetów reklamowych w tym samym celu, w jakich używają ich handlowcy – aby pozostać zapamiętanym, pozostawić do siebie łatwo dostępny kontakt, który będzie towarzyszył klientowi w jego rutynowych czynnościach. Czy powinny to być te same gadżety? Wiele artykułów z pewnością się pokryje, ale ponieważ punkty te wchodzą w bezpośredni kontakt z indywidualnym rolnikiem, hodowcą czy ogrodnikiem, mają szansę na jeszcze lepsze dopasowanie i personalizację materiałów reklamowych.
Sprzedaż nasion, sadzonek, nawozów i środków ochrony roślin – jakie gadżety reklamowe przydadzą się w tym biznesie?
W przypadku sprzedaży materiałów sypkich bardzo dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju pojemniki wielokrotnego użytku, służące do ich pakowania: torby papierowe i bawełniane, wiadra z pokrywką, puszki z oddzielanym albo mocowanym wieczkiem, skrzynki czy po prostu pudełka. Przyda się też coś, dzięki czemu łatwo będzie ten materiał z powrotem wydobyć, np. łopatki albo kubeczki z miarką.
Rolnicy zajmujący się uprawą roślin oraz ogrodnicy z pewnością docenią gadżet w formie deszczomierza, termometru ze szpikulcem, znacznika plantacyjnego, konewek czy doniczek, również z zawartością – sadzonką albo nasionami ciekawej rośliny.
Przydatne mogą przydać się również kalendarze (kieszonkowe, książkowe i ścienne), z oznaczeniem prac, jakie należy wykonać przy roślinach, których sadzonki / nasiona są w danym sklepie sprzedawane, albo harmonogramy działań z wykorzystaniem kupowanych w danym punkcie środków chemicznych.
Sprzedaż materiałów dla hodowców – najbardziej odpowiednie gadżety reklamowe dla sprzedawców
Dla przedstawicieli branży rolniczej, którzy trudnią się hodowlą zwierząt, przydatnym gadżetem reklamowym może okazać się jednorazowa odzież ochronna, stosowana w razie konieczności w chlewni, oborze czy stajni – rękawice jednorazowe, czepki, ochraniacze na buty.
Z pewnością też zainteresują się oni publikacjami czy wydawnictwami związanymi z hodowanymi przez nich zwierzętami. Również akcesoria pomagające w karmieniu (miarki z podziałką, różnego rodzaju dozowniki, poręczne wagi elektroniczne), albo utrzymaniu w czystości (szczotki, myjki, próbki środków czystości), jeśli okażą się poręczne, trwałe i przydane w codziennej pracy, będą się użytkownikowi dobrze kojarzyć ze sprzedawcą.
Sprzedaż narzędzi oraz części zamiennych do maszyn i urządzeń rolniczych
W przypadku sklepów związanych z mechanizacją rolnictwa, asortyment gadżetów reklamowych jest naprawdę bardzo szeroki. Dużym powodzeniem cieszą się narzędzia wielofunkcyjne typu mutitool, latarki, miary stalowe czy suwmiarki. Każdemu kierowcy pojazdu mechanicznego przyda się z pewnością brelok albo smycz do kluczyków, a konewki na olej to bardzo przydatny gadżet.
Sprzedawca w branży rolniczej niekoniecznie jednak musi iść wyłącznie w stronę praktycznych gadżetów. Dobre skojarzenia z nim będą budzić również dołączane do zakupów magnesy, plakaty, kalendarze, broszury, ulotki i wydawnictwa wiodących na rynku producentów ciągników, kombajnów czy innych nowoczesnych pojazdów i maszyn rolniczych.
Oprócz wyżej opisanych wyspecjalizowanych materiałów promocyjnych istnieje cała gama uniwersalnych gadżetów reklamowych dla sprzedawców w branży rolniczej, takich jak materiały piśmiennicze czy artykuły biurowe, odzież (czapki, T-shirty, bluzy, rękawiczki), czy artykuły, które można potraktować jako praktyczny prezent, przydający się w czasie wolnym, niezwiązany z rodzajem prowadzonej działalności, ale opatrzony logo dostawcy, jak kubki ceramiczne i termiczne, kosze piknikowe, gadżety do ogrodu albo gry planszowe czy karciane.