Przedstawiciel handlowy w branży medycznej musi liczyć się z bardzo dużą konkurencją. Jest więc zmuszony do wywarcia na swoim rozmówcy odpowiedniego wrażenia, tak aby został zapamiętany, a samo spotkanie zachęcało klienta do jak najszybszego nawiązania ponownego kontaktu. Jedną z metod uzyskania tego efektu są przekazywane w trakcie rozmowy materiały reklamowe. Warto pamiętać o tym, że powinny być najwyższej jakości, jednoznacznie kojarzyć się z oferowanym produktem i usługą, oraz charakteryzować się przydatnością, aby klient jak najczęściej ich używał, co może skłonić go do skorzystania z oferty.
Najbardziej przydatne materiały reklamowe dla handlowca w branży medycznej
Osoby pracujące w ochronie zdrowia – lekarze, pielęgniarki, położne, stomatolodzy, terapeuci czy psychologowie, aby skutecznie nieść pomoc, muszą gromadzić dość szczegółowe informacje o pacjentach, ich dolegliwościach, stosowanych procedurach i postępie w terapii, oraz zbierać i przechowywać związane z tym dokumenty. Dlatego bardzo przydają się im materiały biurowe, takie jak notesy z nadrukiem firmowym, notatniki z danymi kontaktowymi, długopisy z logo, naklejki i teczki z reklamą produktu. Wszelkiego rodzaju terminarze i kalendarze reklamowe będę z pewnością często przyciągać wzrok użytkownika.
Odpowiednimi materiałami reklamowymi dla branży medycznej może być również drobne wyposażenie gabinetów, jak chociażby stetoskop w etui z logo, sterylizator UV-C służący do dezynfekcji powierzchni, oznaczony symbolami dostawcy, patyczki laryngologiczne w pojemniku z nazwą kontrahenta, albo dozowniki lub butelki do płynów dezynfekcyjnych z informacjami o producencie na obudowie. Lekarzowi czy pielęgniarce przyda się również latarka LED, na której dostawca umieścić może nazwę swojej firmy i jej logotyp.
Nie muszą to być jednak wyłącznie elementy związane z badaniem i leczeniem. W każdej poradni czy klinice przydadzą się szklanki albo kubki ceramiczne z nadrukiem, czy kubki termiczne z grawerem. Mogą to być też różnego rodzaju gadżety zapewniające rozrywkę dla pacjentów w poczekalni – układanki, proste gry logiczne, przedmioty antystresowe, a nawet publikacje branżowe.
Każdy z tych gadżetów można w sposób atrakcyjny i trwały spersonalizować, oznakować logo firmy, nanieść na niego dane kontaktowe czy informacje o ofercie. Tego typu materiały są też znakomitym źródłem informacji na temat oferowanego przez handlowca produktu czy usługi. Mogą też być przekazywane pacjentowi, który zabierze je ze sobą np. wraz z zaleceniami, co powoduje rozszerzenie obszaru ich oddziaływania.
Czym powinny się charakteryzować materiały reklamowe dla branży medycznej?
Najbardziej pożądaną cechą materiałów reklamowych dla branży medycznej jest możliwość ich praktycznego zastosowania. Warto zadbać o to, żeby nie były tylko ładną ozdobą, ale żeby naprawdę przydawały się do czegoś. Wówczas użytkownik będzie myślał o ich dostawcy, jako o kimś, kto wspiera go w jego codziennej pracy i daje mu do ręki efektywne rozwiązania.
Gadżety reklamowe te powinny też być trwałe i łatwe do stosowania w warunkach gabinetu, poradni, szpitala czy przychodni. Muszą też charakteryzować się wysoką estetyką, aby niezależnie od długości stosowania kojarzyły się z czystością i higieną.
Nie zaszkodzi też, jeśli będą przyciągać wzrok adekwatną formą czy kształtem – np. długopis w kształcie strzykawki, notes ze zdjęciem rentgenowskim na okładce, czy kalendarz z wężem eskulapa jednoznacznie kojarzyć się będą z opieką zdrowotną, oraz przypominać pracownikowi służby zdrowia o jego misji i znaczeniu jego pracy dla ludzkiego zdrowia.