Goście hotelowi dokonują swoich rezerwacji z różnych przyczyn. Jedni podróżują w celach biznesowych, inni ze względu na aktywną turystykę. Jest też spora grupa ludzi, którzy szukają miejsca, gdzie mogliby odpocząć, korzystając z hotelowego spa, czy innych dostępnych na miejscu atrakcji. Łączą ich dwa czynniki – czasowo przebywają w miejscu, które nie jest im dokładnie znane, więc potrzebują łatwo dostępnych informacji na jego temat, i nie mają ze sobą wielu używanych na co dzień przedmiotów – nie sposób przecież zabrać ze sobą w podróż wszystkiego. Zamawiając materiały informacyjne dla hotelu, warto spróbować zadbać o te dwie potrzeby hotelowych gości.
Gdzie prezentować materiały informacyjne dla gości hotelu?
Materiały informacyjne są bardzo ważnym elementem komunikacji z klientem. Dobrze jest, kiedy "witają" gości już od progu. Kolorowe, eleganckie i zawierające przydatne treści ulotki, foldery i wydawnictwa można wyeksponować już przy wejściu, na niebanalnym, odpowiednio oświetlonym stojaku. Dla gości będzie to duże ułatwienie, jeśli zawierać będą informacje o najbliższej okolicy – co warto tu zobaczyć, gdzie zjeść, ale również wskazówki dotyczące np. komunikacji miejskiej czy punktów usługowych przydatnych w podróży.
Pierwszym przystankiem hotelowego gościa, a zarazem kolejną możliwością dystrybucji materiałów informacyjnych jest recepcja. Niekoniecznie muszą być to te same treści, które znajdują się przy wejściu. Tutaj sprawdzą się bardziej etui na karty hotelowe, keypockety (etui na klucze) zawieszki na drzwi, czy różnego rodzaju etykiety, dzięki którym pozostawiać można wskazówki dla hotelowego personelu.
Docieramy do pokoju hotelowego. W tym miejscu warto pójść już w kierunku praktycznych i użytecznych materiałów informacyjnych. Przydadzą się notesy, długopisy i ołówki, czy "firmowe" kubki hotelowe. Kawy i herbaty, cukier albo słodzik w saszetkach, ciasteczka w opakowaniach zawierających informacje o hotelu też będą miłą niespodzianką dla gościa. Na stoliku można też pozostawić koperty albo teczki, na których nadrukowane są logo i dane teleadresowe hotelu. Do środka spakować warto konieczne instrukcje dla gości hotelowych – regulamin hotelu, informacje dotyczące bezpieczeństwa pożarowego czy ewakuacji, opis korzystania z room service, hotelowego TV lub WiFi. Osobną teczkę można przeznaczyć na menu restauracji i spa.
Hotelowa restauracja też jest znakomitym miejscem udostępniania informacji. Choć tutaj najszybciej zastosowanie znajdą stojaki informacyjne zawierające menu i podkładki papierowe na stół (placematy).
Praktyczne nośniki informacji o hotelu będące jednocześnie jego reklamą
Nie wszystkie materiały informacyjne na temat hotelu muszą się jednak ograniczać do hotelowego budynku. Warto też pomyśleć o gadżetach, które gość hotelowy weźmie ze sobą. Dla niego będą miłą niespodzianką, w formie drobnego prezentu, dla hotelu – informacją, która pójdzie w świat. W tej roli świetnie sprawdzą się różnego rodzaju torby i torebki – papierowe lub bawełniane. Foliowe już raczej nie kojarzą się dobrze, ale są przypadki (np. torby na pranie lub na obuwie), gdzie znajdą zastosowanie.
Dobrym rozwiązaniem są też breloki, ale żeby informacja zawarta na nich docierała do większej grupy osób, powinny być zaprojektowane pod kątem bycia nośnikiem informacji, mieć atrakcyjną wizualną formę i dobrą jakość.
Bardzo lubianym przez gości hotelowych gadżetem są wszelkiego rodzaju praktyczne drobiazgi, które mogą zabrać ze sobą – mini zestawy do szycia, komplety do czyszczenia obuwia, małe szczotki do odzieży lub kosmetyki. Na nich też nanieść można informacje dotyczące hotelu i jego usług.
Inspiracje dotyczące materiałów dla gości hotelu wyliczać można w nieskończoność. Pamiętać jednak trzeba, że decydując się na któreś z nich, zadbać trzeba przede wszystkim o jakość ich wykonania. To gwarantuje długi czas ich użytkowania i pozytywne skojarzenia użytkowników.