Praca przedstawiciela handlowego branży rolniczej nierozłącznie wiąże się z dystrybucją materiałów reklamowych. Po każdym spotkaniu z obecnym lub potencjalnym klientem warto zostawić gadżet, który będzie przypominał ofertę firmy, oraz ułatwiał szybki kontakt. Przedstawiciele handlowi spotykający się z odbiorcami indywidualnymi, jak i odwiedzający różnego rodzaju targi i imprezy rolnicze, czy składający wizyty instytucjom związanym z rolnictwem, powinni zadbać o to, aby mieć ze sobą adekwatne materiały reklamowe.
Najpopularniejsze materiały reklamowe dla branży rolniczej
Na rynku dostępny jest szeroki wachlarz gadżetów reklamowych, które mogą być nośnikami informacji dla branży rolniczej zarówno o kontrahencie, jak i o jego ofercie. Ważne jest jednak, żeby ten bogaty asortyment dopasować do potrzeb klientów – rolników, hodowców czy ogrodników, i dostarczyć im materiały, które będą przydatne, i na tyle trwałe, że pozwolą się zastosować w trudnych warunkach charakterystycznych dla tej branży.
Znakomitym rozwiązaniem jest odzież reklamowa. Ludzie z tej branży często pracują na zewnątrz, w trudnych warunkach pogodowych, o każdej porze roku. Wygodne, praktyczne i trwałe koszulki, bluzy, nakrycia głowy, peleryny przeciwdeszczowe czy rękawiczki przydadzą się zawsze. I w czasie prac polowych i poza gospodarstwem.
Drugą grupą przydatnych gadżetów dla rolników mogą być narzędzia i wyposażenie pomocnicze – latarki teleskopowe i czołowe, narzędzia wielofunkcyjne typu multitool, miary stalowe zwijane, wiadra, sita i pojemniki. Można również pójść w kierunku bardziej zaawansowanego wyposażenia typu deszczomierze, termometry albo kubki z miarkami i łopatki do odmierzania pasz czy środków ochrony roślin.
Bardzo ciekawym i nawiązującym do branży rozwiązaniem są nasiona np. kwiatów czy warzyw, spakowane w oznakowane torebki z logo lub pojemniki, oraz akcesoria do uprawy roślin – zestawy ogrodnicze zawierające grabki, graczkę i łopatkę, doniczki, skrzynki, konewki.
Nie powinno się też zapominać o gadżetach bardziej ogólnych. Oznakowane logo, zawierające dane kontaktowe i inne informacje o dostawcy kubki, termosy, notesy, kalendarze, długopisy, magnesy, torby na zakupy również świetnie spełnią swoją rolę.
Dystrybucja materiałów reklamowych przez przedstawiciela handlowego
Oprócz spotkań indywidualnych z producentami rolnymi przedstawiciele handlowi z branży rolniczej mają szereg innych okazji do dystrybucji materiałów reklamowych. Warto pozostawiać je w organizacjach obsługujących rolników, do jakich należą np. Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, Kółka Rolnicze, Koła Gospodyń Wiejskich, placówki edukacyjne realizujące kursy i szkolenia dla rolników, wypożyczalnie sprzętu rolniczego, warsztaty specjalizujące się w naprawach ciągników, kombajnów i innych maszyn rolniczych, punkty skupu płodów rolnych i zwierząt hodowlanych.
Ale i wszelkiego rodzaju imprezy rolnicze są znakomitym miejscem do przekazywania materiałów reklamowych. Mogą to być targi, wystawy, prezentacje czy dożynki. Najważniejsze, żeby ulotki, foldery i gadżety reklamowe trafiły do tych osób, które potrzebują oferowanych produktów i usług, oraz wzbudzały zainteresowanie ofertą. Muszą być więc estetyczne, poręczne i trwałe, aby sugerowały, że ich dystrybutor, to "solidna firma" z której oferty warto skorzystać.